آخرین اخبار
کد مطلب: 81344
کارشناس مسائل اقتصادي:
اقتصاد مقاومتي يکي از راههاي برون رفت از وابستگي به اقتصاد نفتي است
تاریخ انتشار : 1393/09/13 12:12:29
نمایش : 3368
دکتر امير هرتمني اقتصاد مقاومتي را يکي از راههاي برون رفت از وابستگي به اقتصاد نفتي دانست.
به گزارش سلام لردگان ، دکتر امير هرتمني استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز درخصوص پايين آمدن قيمت نفت و اهداف پشت پرده آن گفت: يکي از مسايل استراتژيک براي کشورهاي دارنده نفت، قيمت آن و بازار است.

هرتمني افزود: پايين نگه داشتن قيمت نفت بيشتر جنبه سياسي دارد در اين ميان عربستان هم نقش تعيين کننده اي دارد.

وي تصريح کرد: پايين نگه داشتن قيمت نفت اقتصاد‌هاي کشورهايي مثل ايران و روسيه را که به درآمدهاي نفتي‌ وابسته اند تضعيف مي‌ کند.

هرتمني بيان داشت: متاسفانه اعضاي اوپک هم که بايد در خصوص کاهش سهميه نفت برنامه ريزي کرده و به وظايف خود عمل کنند در اين خصوص کاري انجام نداده اند و همواره شاهد تخلفات مختلف در اوپک هستيم.

کارشناس مسائل اقتصادي اظهار داشت: وابستگي به درآمدهاي نفتي معضلي است که سالهاست گريبانگير کشور ماست و چندين دهه است که بودجه کشور بر طبق آن تعيين و برنامه ريزي مي شود.

هرتمني افزود: درست است که اين وابستگي را نمي توان به يک باره از بين برد اما بايد به مرور زمان و با افزايش توليدات داخلي و تکيه بر توان داخلي اين مسئله را حل کرد.

وي اقتصاد مقاومتي را يکي از راههاي برون رفت از وابستگي به اقتصاد نفتي دانست و اذعان داشت: دولت بايد تلاشش را بر تجهيز منابع داخلي و استفاده از ظرفيت هاي دروني در جهت تحقق اين اقتصاد داشته باشد.

هرتمني در خصوص شرايط فعلي مذاکرات هسته اي و تمديد آن گفت: اين تمديد به معني اين است که اتفاق خاصي نيفتاده و البته مي توان به آن براي نقطه شروعي براي برنامه ريزي بهتر در خصوص مقابله با تحريم ها و تقويت توان اقتصادي استفاده کرد.

انتهاي پيام
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس